Пређи на главни садржај

Soba modrih boja - izbor iz poetske zbirke

 

Poetska zbirka Soba modrih boja izašla je 2012. godine u izdanju Udruženja književnika Srbije.
Autorka je za ovu zbirku dobila prestižnu pesničku nagradu Matićev šal.

Priložena ilustracija je naslovna strana zbirke i rad je likovnog umetnika Dušana Dimića.   



Soba modrih boja

 

U sobu modrih boja ulazi se tiho

U sobi modrih boja nije niko

Tamo nema ni krvi ni plača

U sobi modrih boja pažljivo se korača

 

Kroz otškrinut prozor u sobu možeš ući

Tako mirna je da lako možeš pući

Otvoreno nebo na plafonu u sobi

Pitaš se šta jesi, gde si, da pođeš, što bi

 

Soba modrih boja i slika u glavi

U sobi modrih boja ideali su pali

Ova soba ima ljubičaste cvetiće

I u njoj se voli jedno biće

 

U sobi modrih boja jastuci su žuti

Na jastuku postoji mladež crne puti

Soba modrih boja ima slabu tačku

I jednu mrtvu belu mačku

 

U sobi modrih boja šeta neka šteta

Sobi modrih boja neka tama smeta

U sobi modrih boja neko teško diše

U sobi modrih boja nema ni boja više

 


Šetnja sa Žakom

 

''Takva sam kakva sam

Takva sam oduvek''

Reče mi jednom Žak

Dok smo šetali Parizom

Sreli Senu

Koja je srela Pariz.

 

Žak, dragi, nikad te tako nisam pozvala

Ali veruj da tvoje ime odzvanja

U svim pariškim zvonima

Neka si zbunjen, nekad sam i ja

Nekad me samo ova Sena koja teče

Podseti na ono veče kada si

Mirno sedeo, stareo i sedeo

U Senu gledao

I polako bledeo

 

Ti svoje poglede raspaš na neba

To ti se nikada neće vratiti

 

U mojim koracima koje pratiš

Nalazim bele asfaltske linije

Vode u onu maštu između prstiju

I čine je izvrsnom

 

Žak, pokidaj konce

Odmrsi paučinu

Ostavi Adrijena da se duri

Prevedi me na svoj jezik

Oduži se svojoj kulturi

Zaustavi me u ovoj buri

 

Jer znaš da takva sam oduvek.

Muškarce volim

Katkad opsujem

Ponekad i slažem

I u prazno zurim

Ali se nikad, nikad

Ne durim

Kao onaj tvoj Adrijen


Seti se

 

Kad samo pomislim na velike umove

Koji su živeli i stvarali

vrti mi se u glavi

Kad pogledam njihova maštanja

njihove drumove

znam da oni su znali

kad samo pomislim na ideale

klovnove, artizane

sa krunom kralja večite budale

hrlili i oni su ka svojoj slavi

-vrti mi se u glavi

 

Od vekova, od pisanja

Od njihovog disanja

Koje je tu, koje postoji

U glavi mi odzvanja

Memento mori

 

Taj glas se javlja

Uvek i svuda

U mastilu, na papiru

Prolazi tuda

Ko crna senka

Kad s belom se bori

Mačem seče pramen

I memento mori

 

Korake mi broji

Poglede mi sipa

Ta velika prikaza

Nejasnoga lika

Dođe da me podseti

Da reč prozbori

Nož u zube gura

I memento mori

 



Mačka

 

Kada šetam po limenom krovu

I nebo i zvezde bliže su mi pulsu

Svi moji životi tada su na broju

I kada se ne plašim, strahovi tu su

 

Laka kao pero, crna kao mrak

I tamna noć dušu mi mrači

Imam svoj put, Mesec mi je znak

I limeni krov koji život znači

 

Životi traju dugo kao noć

Krzneni ples po limenom krovu

Sveživotna mačka gubi tada moć

Njeni životi po njenom su kroju

 

Pokreti okom brži su od senke

Slobodna i besciljna igra oko plota

Otkucava sat-sutra ili smrt

Ostalo još samo osam života

 

Možda se klupko ponovo odmota

Možda ga nikad neće odmrsiti

Možda u sebi ima toliko života

Da se nikada nigde neće završiti

 

 




Dušan Dimić, naslovna strana zbirke "Soba modrih boja" 






Популарни постови са овог блога

Кад напрасно останеш сам у кући

На првом месту мораш да једеш. У фрижидеру остала само нека јаја и две мање тиквице. Тиквице не знаш како да спремиш да буду онако изрендисане и лепо упржене, па се одлучујеш за јаја. То умеш, а за тиквице ћеш пронаћи туторијал на нету. У међувремену наравно мораш до пијаце. На пијацу идеш рано изјутра. Јер ако спаваш до подне па идеш тек онда, кретен си и увалиће ти све по дуплој цени, јер тад остану само препродавци. Знам да не волиш да се цењкаш јер си млада, изучена особа која цени туђи рад, поготово што је пољопривреда у питању и неко је морао много да се исцима да му тај парадајз за који се ти цењкаш рецимо, дође од баште/пластеника до пијаце, а онда и до твоје коморе у фрижидеру у којој стоји поврће. Али цењкај се, не много, али прихвати игру. Јер да, и пијаца је у неку руку гејм оф тронс. Ни не гледај тај плави парадајз, јес' кул изгледа, као нешто што би јела да се одлучиш да живиш као оне цупи из женских часописа од 29 динара, излази средом, али појма немаш ни ч

Nebuloza ili svesni apsurd: Lisice

Kažu mi drugarice da previše gledam serije. Da se vežem. Da previše pričam, whatever. Ali postoji jedna serija o kojoj ja vrlo često volim da potegnem priču a one to tako ne vole. Pa da, već vam stoji u naslovu. Sećate se serije koja datira iz 2002. godine, vremena kada se još uvek osećao miris devedesetih, loša moda i bleda šminka sa obavezno uokvirenim usnama? Priča o četiri devojke koje su u potrazi za ljubavlju. Ili ono što liči na ljubav. Ili seks. Ili uopšte imanje seksa(Nada, koja je nevina u početku serije). Neki su seriju upoređivali sa lošom i bledom kopijom svima nam i previše poznate serije Seks i grad. Ja, lično, ne nalazim sličnosti, osim magičnog broja 4. I vrlo često upadnem u sledeći razgovor: kako meni, koja se bavim glumom, može da se svidi ova serija? Loša gluma kulminira, tekst i nije neki i NIŠTA SE NE DEŠAVA! Što se glume tiče, pa hm, jeste da se gleda, ali nije toliko ''Milica Milša'' katastrofalno. Rečenice koje izgovaraju likovi se na toliko n

Gilmore girls/Svako ima neku svoju Gilmor devojku

Sećate li se serije koja se kod nas prikazivala negde početkom dvehiljaditih pod imenom Gilmorove? Priča o samohranoj majci koja živi u malom gradu sa svojom ćerkom. Zašto sam rešila baš o ovoj seriji da napišem slovo? Prosto, jer i dan-danas volim da odgledam koju epizodu ove serije. Možda jer je danas gledam iz nekog zrelijeg ugla gledanja, možda zbog humora koji se lagano proteže ili možda zbog toga što volim tu gradsku ušuškanost gde su svi svima prijatelji i žive jednu svakodnevnicu ispričanu kroz likove koji dominiraju u seriji. Možda, ne znam zašto, ali definitivno mislim da je to serija kojoj treba posvetiti vreme za računarom, malo razmišljanja i šolju jake turske kafe. Serija se snimala i prikazivala od 2000 do 2007. godine. Sećam se da sam tad išla još u osnovnu školu i reprize sam gledala za vikend. Iako osnovna škola, jaka doza klot Nes kafe je bila ‚‚mastev" uz seriju. Kafa i ja smo se rano skapirale. Serija prati život Lorelaj i Rori, majke i ćerke,  u malom grad